Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Autor
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Pawlińska-Maćkowiak Aleksandra
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Język
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Afazja
(1)
Amnezja
(1)
Autyzm
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Białaczka
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby mózgu
(1)
Choroby mózgu u dzieci
(1)
Dysfazja motoryczna
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na białaczkę
(1)
Dziecko chore na nowotwory
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekskluzja
(1)
Fonetyka
(1)
Fonologia
(1)
Głos
(1)
Inkluzja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jąkanie
(1)
Języki obce
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Książka wielozmysłowa
(1)
Logopeda
(1)
Logopedia
(1)
Logorytmika
(1)
Lęk
(1)
Metoda Dyna-Lindua
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języków obcych
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niewidomi
(1)
Nowotwory
(1)
Nowotwory jamy ustnej
(1)
Nowotwory krtani
(1)
Nowotwory mózgu
(1)
Onkologopedia
(1)
Oświata
(1)
Piosenka
(1)
Pisanie
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychostymulacja
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dziecka autystycznego
(1)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(1)
Rozwój mowy
(1)
Rytmika
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Studium przypadku
(1)
Szkolnictwo integracyjne
(1)
Słuch
(1)
Tablica interaktywna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Twardowski, Jan (1915-2006)
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych (Skarżysko-Kamienna)
(1)
Śpiew
(1)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
2018, 1 (czerw.)-.
Tytuł według okładki.
Od 2018, 3 [redaktor naczelny Marta Łyskawińska].
Zawartość zasobu Kielce - Czytelnia
2023, nr 1 (29) wydanie papierowe i e-wydanie, nr 2 (30) wydanie papierowe i e-wydanie, nr 3 (31) wydanie papierowe i e-wydania, nr 4 (32) wydanie papierowe i e-wydanie, nr 5 (33) wydanie papierowe + e-wydanie, nr 6 e-wydanie,
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Kielce - Czytelnia: 2023 nr 1 (luty/marzec), nr 2 (kwiecień/maj), nr 3 (czerwiec/lipiec), nr 4 (sierpień/wrzesień), nr 5 (październik/listopad), 2024 nr 1-2
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 4)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wstęp / Anna Klinik.
Zawiera: Introduction / Anna Klinik.
Zawiera: Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością - integracja czy segregacja / Teresa Żółkowska.
Zawiera: Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi / Barbara Olszewska.
Zawiera: Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych / Jacek Błeszyński.
Zawiera: Dzieci rodziców niepełnosprawnych / Krystyna Baranowicz.
Zawiera: Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju / Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska.
Zawiera: Od izonomii w stronę alienacji - sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną / Irena Ramik-Mażewska.
Zawiera: Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością / Danuta Wolska.
Zawiera: Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej / Anna Fidelus.
Zawiera: Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji / Jarmila Žolnová.
Zawiera: Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie / Dorota Prysak.
Zawiera: Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich / Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki.
Zawiera: Wolontariusze - przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych / Jolanta Ostasz.
Zawiera: Genialni autyści. Prawda czy mit? / Małgorzata Sekułowicz.
Zawiera: Technologie informacyjne, Internet, Kształcenie na odległość - nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych / Eugenia Smyrnova-Trybulska.
Zawiera: "Szkoła fotografii" jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną / Matylda Pachowicz.
Zawiera: Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo / Dorota Lizoń-Szłapowska.
Wstęp także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mowa i Myślenie 1)
Materiały z Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-27 kwietnia 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: S. 15-22 : Teoretyczne podstawy lingwistyczne praktycznego postępowania logopedycznego (z historii badań własnych, zarys) / Halina Mierzejewska.
Zawiera: S. 23-29 : Perspektywy badań nad afazją: osobowość i język, wewnętrzny obraz afazji / Lubow Siemionowna Cwietkowa.
Zawiera: S. 30-36 : Łuriowski neuropoznawczy model liczenia a neuroobrazowanie / Lena Moskovich, Lena Bogdanova.
Zawiera: S. 37-43 : Czy lokalizacja funkcjonalna rozwija się wraz z dojrzewaniem mózgu? / Lena Moskovich, Marcel Kinsbourne.
Zawiera: S. 44-68 : Diagnoza różnicowa zaburzeń językowych u chorych z uszkodzeniami mózgu / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 69-91 : Struktury języka a struktury poznania w afazji / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 92-101 : Interdyscyplinarne postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przypadku dzieci i dorosłych z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z otoczeniem / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska.
Zawiera: S. 102-119 : Cele i sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w ostrym stadium afazji / Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna, Marlena Puchowska-Florek.
Zawiera: S. 120-130 : Celowość terapii mowy i rzeczywiste potrzeby pacjentów z afazją - w śwetle refleksji po wizycie u amerykańskich terapeutów mowy / Magdalena Bugielska.
Zawiera: S. 131-156 : Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia (nowa nazwa: Metoda "Dyna-Lingua M.S.") / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 157-166 : Terapia dziecka z zaburzeniami sfery emocjonalnej metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Anna Majewska-Tworek.
Zawiera: S. 167-172 : Techniki psychostymulacyjne w terapii z niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy na tle autyzmu. Studium przypadku / Renata Smaler.
Zawiera: S. 173-180 : Inscenizacje bajek "O misiu Mokrej Łapce" jako element terapii metodą psychostymulacyjną / Urszula Ratajczak.
Zawiera: S. 181-189 : Wybrane techniki metody psychostymulacyjnej w logorytmice / Amelia Golema.
Zawiera: S. 190-195 : Wykorzystanie technik metody psychostymulacyjnej do rozwoju mowy u dziecka z dysfazją motoryczną. Studium przypadku / Ewa Idczak.
Zawiera: S. 196-201 : Praca nad rozumieniem mowy u dziecka upośledzonego umysłowo, prowadzona metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Beata Brzezińska.
Zawiera: S. 202-211 : Mój sposób postępowania z dzieckiem autystycznym / Małgorzata Lewandowska.
Zawiera: S. 212-218 : Moje piętnaście lat z Piotrkiem / Elżbieta Jeruzel.
Zawiera: S. 223-230 : Zaplecze lingwistyczne w kształceniu logopedów / Anna Dąbrowska.
Zawiera: S. 231-241 : Logopedia wobec różnych interpretacji zjawisk fonetycznych we współczesnej polszczyźnie / Irena Kamińska-Szmaj.
Zawiera: S. 242-253 : Logopedyczne aspekty mowy dorosłych skierowanej do małych dzieci / Stanisław Milewski.
Zawiera: S. 254-257 : Znaczenie rozwoju słowotwórstwa u dzieci w wieku późnoprzedszkolnym i wczesnoszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy dla efektywnego kształtowania mowy i pisania / Tatiana Tumanowa.
Zawiera: S. 258-269 : Trudności w pisaniu u dzieci z nieukończonym i zaburzonym rozwojem mowy w świetle analizy lingwistycznej. Wnioski dla praktyki logopedycznej i pedagogicznej / Maria Przybysz-Piwko.
Zawiera: S. 270-282 : Terapia sygmatyzmu. W krainie głosek szumiących / Ewa Moskin.
Zawiera: S. 283-298 : Częstość występowania dyslokacji przy realizacji fonemów spółgłoskowych u dzieci i młodzieży z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego i u osób bez rozszczepu / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 299-306 : Logopedyczna ocena rachunkowości języka / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 307-315 : Dyslalia desonoryzacyjno-fonacyjna, czyli o tzw. mowie bezdźwięcznej - inaczej / Liliana Konopska, Czesława Tarnowska.
Zawiera: S. 316-326 : Jakość wymowy i wydolność połykania po częściowym lub całkowitym wycięciu języka z powodu nowotworu / Małgorzata Stecewicz i in.
Zawiera: S. 327-334 : Ocena zaburzeń mowy, głosu i języka o etiologii chorobowej pomocna przy stawianiu diagnozy logopedycznej / Michał Bitniok.
Zawiera: S. 335-343 : Rak krtani. Rehabilitacja pacjentów laryngektomowanych / Urszula Wierzchaczewska.
Zawiera: S. 344-348 : Logopedia wczoraj, dziś i jutro / Bronisław Rocławski.
Zawiera: S. 349-351 : Każdy logopeda glottodydaktykiem / Izabela Rocławska.
Zawiera: S. 352-354 : Kształtowanie się fonematycznego komponentu sprawności językowej u dzieci z dysleksją / Raisa Łałajewa.
Zawiera: S. 355-367 : Od logatomu do zestroju akcentowego / Bogumiła Toczyska.
Zawiera: S. 368-370 : Zastosowanie biologicznego sprzężenia zwrotnego w procesie rehabilitacyjno chorych z zaburzeniami mowy / Olga Swiatosławna Orłowa, Polina Aleksandrowna Estrowa.
Zawiera: S. 371-377 : Prawidłowa emisja głosu warunkiem higieny aparatu głosowego / Iwona Kowalkowska.
Zawiera: S. 378-382 : Higiena głosowa nauczycieli / Izabela Winiarska.
Zawiera: S. 383-387 : Piosenka jako forma pracy w logopedii i logorytmice / Anna Walencik-Topiłko.
Zawiera: S. 388-394 : Piosenka w usprawnianiu wymowy / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 395-405 : Wizerunek zawodowy i społeczny logopedy / Zbigniew Tarkowski.
Zawiera: S. 406-418 : O potrzebie włączenia do praktyki logopedycznej podejścia komunikacyjno-pragmatycznego / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 422-435 : Teoria umysłu w różnych zaburzeniach mowy / Małgorzata Młynarska.
Zawiera: S. 436-447 : Rola języka w czynności rozwiązywania problemów / Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 448-454 : Kompetencja komunikacyjna i jej zaburzenia u dzieci / Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 455-465 : Komputerowa diagnoza i terapia jąkania / Elżbieta Smołka i in.
Zawiera: S. 466-469 : Jąkanie - wciąż fascynująca zagadka / Bogdan Adamczyk.
Zawiera: S. 470-487 : Realizacja głosek polskich w wymowie osób jąkajacych się oraz ich terapia / Mieczysław Chęciek.
Zawiera: S. 488-498 : Lęk i jąkanie - przegląd koncepcji i propozycja własna / Krzysztof Szamburski.
Zawiera: S. 499-519 : Wymowa bezdźwięczna w świetle analizy akustycznej / Anita Trochymiuk.
Zawiera: S. 520-523 : Rola ćwiczeń słuchowych w kształtowaniu języka dzieci niesłyszących - prezentacja programu wychowania słuchowego / Marzena Klaczak, Renata Dubiel.
Zawiera: S. 524-530 : Zarys interdyscyplinarnych podstaw nowoczesnej interwencji logopedycznej na obszarach pedagogiki specjalnej / Krystyna Błachnio.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-[203].
Zawiera: RODZINA JAKO PODSTAWOWE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE W ŚWIETLE DANYCH STATYSTYCZNYCH: Rodziny w Polsce, Rozwody według liczby małoletnich dzieci w w małżeństwach w latach 1994-2004 (Dzieci pozostające z małżeństw rozwiedzinych według wieku, Rozwody według decyzji sądu o wykonaniu władzy rodzicielskiej i opieki nad małoletnimi dziećmi), Separacja według liczby małoletnich dzieci, Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r., Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006, Powody przyznawania pomocy społecznej, Rodziny zastępcze w latach 1994-2006, Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006, Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006, Małoletni pod nadzorem sądów w latach 1994-2006, Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono, Seksualne wykorzystywanie dzieci (Czynności seksualne z małoletnimi, Rozpowszechnianie pornografii, Czerpanie zysku z cudzego nierządu, Ujawnione przypadki prostytuowania się nieletnich w 2005 r. i 2006 r.), Dzieciobójstwo i porzucenie.
Zawiera: SYTUACJA DZIECKA W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA RESORTU EDUKACJI: Uczniowie w szkołach podstawowych, gimnazjalnych, ponadpodstawowych, ponadgimnazjalnych, Uczniowie w szkołach podstawowych powtarzający klasę, Realizacja obowiązku szkolnego w szkołach podstawowych i gimnazjalnych dla dzieci i młodzieży, Dzieci i młodzież niespełniający obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2002/2003, 2003/2004 i 2004/2005 według województw, Wychowanie pozaszkolne w latach 1996-2006 - liczba placówek i wychowanków, Przestępczość w szkole w latach 2004-2007 (Liczba przestępstw stwierdzonych popełnionych na terenie szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły średniej, zawodowej i wyższej, Liczba przestępstw stwierdzonych popełnionych na terenie przedszkola i żłobka, Ogólna liczba przestępstw stwierdzonych na terenie szkół podstawowych, gimnazjów, szkół średnich i zawodowych w poszczególnych województwach w 2006 r., Przestępstwa stwierdzone na terenie placówek oświatowych w poszczególnych województwach w 2006 r.).
Zawiera: AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA MŁODZIEŻY: Odsetek młodzieży aktywnej ekonomicznie w latach 1994-2006, Aktywność zawodowa młodzieży w wieku 15-24 lat, Młodzież w wieku 15-24 lata aktywna zawodowo do ogółu ludności aktywnej zawodowo, Młodzież w wieku 15-24 lata pracująca do ogółu pracujących z podziałem na płeć, Młodzież w wieku 15-24 lata bezrobotna do ogółu bezrobotnych z podziałem na płeć, Współczynnik aktywności zawodowej i wskaźnik zatrudnienia młodzieży.
Zawiera: NIELETNI PRZEBYWAJĄCY W PLACÓWKACH OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH, INTERWENCYJNYCH I RESOCJALIZACYJNYCH: (Placówki opiekuńczo-wychowawcze dla dzieci i młodzieży w latach 2001-2006, Domy dziecka - liczba placówek i wychowanków, Pogotowia opiekuńcze - liczba placówek i wychowanków w latach 1994-2006, Młodzieżowe ośrodki wychowawcze - liczba placówek i wychowanków, Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze w latach 1994-2006, Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze w latch 2000-2006, Dzieci i młodzież przebywający w policyjnych izbach dziecka w latach 1994-2006, Schroniska dla nieletnich - liczba placówek i zatrzymanych, Zakłady poprawcze - liczba zakładów i wychowanków, Młodociani tymczasowo aresztowani i odbywający karę w latach 1985-2005.
Zawiera: PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH NA PODSTAWIE STATYSTYK POLICYJNYCH: Zaginięcia dzieci zgłoszone policji w latach 1994-2006, Liczba zgłoszonych zaginięć z powodu ucieczki nieletniego w latach 1997-2004, Liczba dzieci będących ofiarami przemocy domowej, Zamachy samobójcze dzieci i młodzieży w latach 1994-2005, Czyny zabronione nieletnich do 13. roku życia, Czyny karalne nieletnich na tle ogólnej przestępczości w latach 1994-2006, Struktura przestępczości nieletnich w latach 1994-2007, Czyny zabronione nieletnich - struktura (Zabójstwa, Uszczerbek na zdrowiu, Udział w bójce lub pobiciu, Zgwałcenie, Kradzież rozbójnicza, Rozbój, Wymuszenie rozbójnicze, Kradzież z włamaniem), Liczba podejrzanych kobiet w wieku do 16 lat i w przedziale 17-20 lat, Przestępczość narkotykowa nieletnich, Nietrzeźwi małoletni doprowadzeni do izby wytrzeźwień oraz policyjnych pomieszczeń dla osób zatrzymanych w 2006 r., Procentowy udział nietrzeźwych nieletnich sprawców w wybranych kategoriach przestępstw, Zatrzymani sprawcy fałszywych powiadomień o podłożeniu ładunków wybuchowych w Polsce w 2007 r., Zatrzymani sprawcy występujący z żądaniem okupu w Polsce w 2007 r., Liczba programów prewencyjnych ewidencjonowanych przez Komendę Główną Policji w latach 2001-2006, Programy prewencyjne realizowane przez KGP w 2006 r.
Zawiera: POSTĘPOWANIE Z NIELETNIMI W ŚWIETLE DANYCH SĄDOWYCH: Nieletni w związku z czynami karalnymi i demoralizacją - prawomocne orzeczenia sądowe, Nieletni zdemoralizowani, Nieletni w związku z czynami karalnymi, Postępowanie w sprawach nieletnich w sądach powszechnych zakończone w wyniku postępowania mediacyjnego w latach 2004-2006, Struktura przestępczości nieletnich - dane sądowe, Nieletni wobec, których prawomocnie orzeczono środki wychowawcze, poprawcze lub kary w sądach powszechnych w związku z czynami karalnymi według województw w latach 2001-2005, Nieletni, wobec których prawomocnie orzeczono środki wychowawcze, poprawcze lub kary według województw w 2005 r. - w porównaniu z dorosłymi skazanymi, Nieletni według wykonywanych środków wychowawczych lub poprawczych (Nadzór kuratora, Nadzór rodziców, Zobowiązanie do określonego zachowania, Upomnienie w praktyce sądowej, Kuratorskie ośrodki pracy z młodzieżą, Zakład wychowawczy jako ośrodek wychowawczy), Zakład poprawczy w strukturze środków wychowawczych i poprawczych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej